Tervetuloa kisaamaan Anjalaan!

Liikkuuko aasi ilman porkkanaa?

ilmoitus_a4Tule tsekkaamaan lauantaina 27.7.2013 kello 11.00 lähtien Kouvolan Anjalaan osoitteeseen Ankkapurhantie 5 (Kouvolan seudun ammattiopisto, Luonnonvaran toimipiste).

Yleisölle avoimessa tilaisuudessa on mahdollista seurata päivän aikana aaseja kilpailemassa omistajiensa tai ohjaajiensa kanssa erilaisissa kilpailuluokissa. Hampaat irvessä ei aasien kanssa radalla juosta, vaan suoritusten arvioinnissa suositaan aasin lempeää käsittelyä.

Tapahtuma on yleisölle avoin ja se alkaa klo 11.00. Sen jälkeen luokkia vedetään läpi ja lapsille on tarjolla talutusratsastusta, poneilla ja aaseilla. Talutusratsastusta on alustavasti klo 13-14 ja toisen kerran päivän päätteeksi. Päivä päättynee klo 16.00 menessä, joten kannattaa olla ajoissa paikalla. Aasin omistajat kertovat mielellään aaseistaan lisää. Näitä saa koskea!

Paikalle on kutsuttu Kymen ravi ja ratsu ja Aasiyhdistys pitää paikalla buffettia josta pientä välipalaa ja juotavaa. Myynnissä on Hihkushopissakin olevia tuotteita. Myös myytäviä aaseja on paikalla!

Kilpailukutsu

Tervetuloa Suomen aasiyhdistyksen järjestämiin aasikilpailuihin lauantaina 27.7.2013 klo 11.00 alkaen.

Kilpailuluokat

• Kouluratsastusluokka
    Ohjelmana aasien helppo D:1
  • Valjakkoluokka ohjelmalla
    Ohjelmana aasien helppo D:1, mutta ajaen kärryillä. Estettä ei ole.
  • Valjakkoluokka porteista
    Ennakkoon tehty valjakkorata ratsastuskentälle. Rataan saa tutustua etukäteen ja se on nähtävillä ennen luokan alkua.
    Esteet on numeroitu.
  • Tehtävärata
    Tehtäväradalla on erilaisia esteitä, jotka saa selvittää haluamassaan järjestyksessä. Esteiden suorittamisesta saa pisteitä. Pisteet ja aika ratkaisevat.
  • Junior Handler-luokka
    Luokassa suoritetaan tehtäväradan esteet ,mutta taluttajan on oltava alle 16-vuotias. Junior Handler-luokassa arvostellaan esittäjän taitoja eikä niinkään sitä, kuinka aasi suorittaa esteet.
  • Maasto-osuus
    Maasto-osuus on n 2 km mittainen matka autotonta hiekkatietä jonka saa suorittaa ratsain, kärryltä tai taluttaen. Aika ratkaisee.
  • Korkeushyppy
    Aasi hyppää paikoiltaan tai liikkeestä yhden esteen, jota korotetaan hyppyjen jälkeen. Esteen korkeus suhteutetaan aasin säkäkorkeuteen ja huomioidaan pisteytyksessä.
  • Match Show
    Aasit jaetaan pareiksi ja palkitaan sinisellä tai punaisella ruusukkeella. Sen jälkeen valitaan sinisten paras ja punaisten paras.
  • Vuoden harrasteaasi
    Kilpailuluokkien sijoituksista saa pisteitä Vuoden harrasteaasi 2013-titteliä varten. Vuoden harrasteaasi palkitaan kiertopalkinnolla ja se saa mainetta ja kunniaa.

Ilmoittautumismaksut

Jokaisen luokan ilmoittautumismaksu ovat 5 euroa. Aasiyhdistyksen jäseniltä 4 euroa/luokka/aasi tai ratsukko. Ilmoittautumismaksut maksetaan viimeistään tuntia ennen luokan alkua kisakansliaan. Kaikki aasit osallistuvat automaattisesti Vuoden harrasteaasi-kilpailuun.

Alustava aikataulu

Aasitrailereiden on oltava paikalla viimeistään 10.00, klo 11.00 jälkeen ei voi enää saapua kilpailupaikalle.

Luokat alkavat klo 11.00 ja päättyvät klo 17.00 mennessä.

Päivän aikana on kaksi taukoa, joiden aikana aasin omistaja voi aasillaan antaa talutusratsastusta. Aasin omistaja saa 50% talutustuloista.

Kilpailupaikka

Kouvolan seudun ammattiopisto, Luonnonvaran toimipiste, Anjala, Ankkapurhantie 5, 46910 Anjala.

Erityismääräykset

1 Ilmoittautuminen kilpailuihin viimeistään 15.7.2013 ensisijaisesti sähköpostitse aasiyhdistys@gmail.com.

2 Kouluratsastusluokka ratsastusohjelma ja kilpailusäännöt löytyvät osoitteesta http://www.aasiyhdistys.fi

3 Tuomaroinnista tai kilpailun tuloksista ei voi valittaa

4 Aasin omistaja vastaa omasta aasistaan ja sen muille mahdollisesti aiheuttamista vahingoista. Vakuuttaminen on suositeltavaa.

5 Palkintoina on ruusukkeet

6 Kilpailupaikkana on hiekkapohjainen kenttä ja hiekkatiet lähimaastossa

7 Paikalla buffet

8 Aaseilla on oltava mukanaan tunnistusasiakirja, tunnistetuista mutta passittomista aaseista tunnistajan jättämä tunnistuslomake. Asiakirjat on oltava mukana aina aasia kuljetettaessa.

9 Oikeudet muutoksiin pidätetään

10 Kilpailupaikka on avoinna yleisölle