Otitko vuoden aasikuvan?

aasit

Oliko kamera mukana juuri oikealla hetkellä?

Viime vuonna valittiin ensimmäisen kerran vuoden aasikuva, eikä Kaisa Vanhatalon kuva Niisku-Neidistä ja Ihaasta jättänyt ketään kylmäksi. Nyt on aika järjestää uusi kilpailu.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki aasikuvat, jotka on kuvattu lokakuun 2012 – syyskuun 2013 välisenä aikana,  eli viimeisen kahdentoista kuukauden ajalla. Kaikki kuvat kilpailevat yhdessä sarjassa ”Aasi”.

Voittajakuva valitaan yleisöäänestyksen perusteella, ja 12 parasta kuvaa valitaan seinäkalenteriin. Kalenteriin valittujen kuvien kuvaajat saavat kalenterin itselleen sekä lipun Elma-messuille, jossa vuoden aasikuva 2013 ja kalenteri julkistetaan. Voittajakuvan kuvaaja saa kalenterin ja Elma-lipun lisäksi 30 euron arvoisen lahjakortin Hihkushoppiin.

Kuvia äänestäneiden kesken arvotaan 3x 2 lipun pakettia Elma-messuille. Äänestämisen yhteydessä voit myös ennakkotilata kalenteria 8 euron hintaan/kpl (sis postikulut). Myöhemmin kalenteria myydään 10e/kpl.

Kilpailuohjeet

• Kuva täyttää kilpailun ehdot jos siinä esiintyy vähintään yksi aasi (equus asinus).
  • Kuvan tulee olla joko paperikuva tai hyvälaatuinen digikuva. Digikuvan pidemmän sivun pituus on oltava vähintään 2000 pikseliä jotta sen voi painaa A4-kokoon kalenteriin.
  • Älä kuitenkaan pienennä kuvaa kokoon 2000 vaan lähetä se alkuperäisenä.
  • Kuvalle tulee keksiä nimi ja ilmoitettava myös kuvauskuukausi ja -vuosi. Kuvaan voi liittää myös kuvaan liittyvän tarinan, maksimissaan viiden lauseen mittaisena.
  • Kuvaaja saa lähettää kilpailuun vain itse ottamiaan kuvia.
  • Kuva ja kuvan tiedot tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen aasiyhdistys (at ) gmail.com. Kirjoita myös oma osoitteesi ja puhelinnumero.
  • Kilpailuun voi osallistua enintään kolmella kuvalla.
  • Kilpailukuvat tulee lähettää ajalla 23.9.2013 – 10.10.2013.
  • Osallistujan ei tarvitse olla Suomen aasiyhdistyksen jäsen.

Äänestysohjeet

• Äänestysaika 11.10.2013 – 31.10.2013
  • Äänestäjän ei tarvitse olla Suomen aasiyhdistyksen jäsen
  • Tätä sivua saa jakaa eteenpäin jotta mahdollisimman moni osallistuisi kuvien pisteyttämiseen
  • Katsele kaikki kuvat läpi. Kuvat saa klikattua isommiksi.
  • Valitse kuvista kolme parasta ja pisteytä ne pisteillä 3, 2 ja 1. Paras kuva 3 pistettä, seuraavaksi paras 2 pistettä jne. Valitse eri kuvat eri pisteille.
  • Voit kiinnittää huomiota esimerkiksi aasin ilmeeseen, kuvan sommitteluun, tekniikkaan, kuvaustapahtuman tunnelmaan, väreihin jne
  • Voit osallistua samalla Elmalippujen arvontaan
  • Voit ennakkotilata seinäkalenteria 8 euron hintaan (sis postikulut). Tilaus on sitova. Saat kalenterin/kalenterit kotiisi laskun kera.
  • Voittajakuva ja kalenteri julkistetaan Elma-messuilla Helsingin messukeskuksessa pe 22.11.2013

Kuvien käyttö

• Aasiyhdistys ry  pitää oikeuden käyttää kilpailuun lähetettyjä kuvia jäsenlehdessä, nettisivuilla ja messuständillä. Kuvista teetetään seinäkalenteri vuodelle 2014, mutta muihin kaupallisiin tarkoituksiin kuvia ei tulla käyttämään. Kuvaajan nimi mainitaan aina kuvan yhteydessä.
  • Aasiyhdistys ry pitää itsellään oikeiden jättää epäasialliset kuvat pois äänestyksestä.

Palkinnot

• Voittajakuva nimitetään Vuoden aasikuvaksi 2013 ja se pääsee pystykuvana jäsenlehden kanteen tai vaakakuvana julisteeksi keskiaukeamalle. Jos kuva ei sovellu näihin tarkoituksiin, se pääsee lehteen muualle edustavaan paikkaan. Lisäksi kuva pääsee seinäkalenteriin 2014. Kuvan ottaja saa kalenterin ilmaiseksi itselleen, lipun Elma-messuille ja 30 euron lahjakortin aasiyhdistyksen myyntipöytään. Tarvittaessa voimme myös postittaa tuotteet.
  • Sijojen 2-12 kuvat pääsevät mukaan seinäkalenteriin ja tarvittaessa kilpailukuvista poimitaan lisääkin kuvia. Kaikkien kalenteriin valittujen kuvien kuvaajat saavat kalenterin ja lipun Elma-messuille.
  • Äänestäjien kesken arvotaan kolme lippua Elma-messuille. Lipun voi käyttää minä päivänä tahansa pe-su.

Aikataulu

• Kuvien lähetys kilpailuun 23.9.2013 – 10.10.2013
  • Äänestysaika 11.10.2013-31.10.2013, äänestys on avoin kaikille. Äänestäjä pisteyttää kolme mielestään parasta kuvaa.
  • Voittajakuvan ja kalenterin julkistaminen Elma-messuilla Messkeskuksessa pe 22.11.2013