Kevät keikkuen tulevi – myös Ihaalle ja Niisku-Neidille

Olemme viettäneet talvilomaa liikkumisesta kun kaikki paikat ovat olleet kaljamalla. Tammikuussa sain pienen opetuksen jäätiköllä liikkumisesta kun lupasin ottaa lapsiratsastajan vastaan. Menimme naapuriin – entisen koulun pihaan. Ajattelin että siellä on valoisaa ja kenties hyvä pohjakin. Ehdin juuri sanoa lapselle, että kävele vähän kauempana aaseista jos ne sattuu liukastumaan. Ja siinä samassa Niisku-Neiti lakosi kuin bambi – takajalat taaksepäin ja etujalat eteen 😦 Niisku-Neiti yritti kolme kertaa pystyyn ja totesi, että ei onnistu. Sen jälkeen se heittäytyi kyljelleen makamaan. Olin hetken neuvoton kunnes tuli tunne, että onhan se saatava pystyyn. Onnekseni lapsen äiti on harrastuskaverini hevospuolelta, joten tiesin että hän ei pelkää auttaa. Niinpä pyysin häntä tarttumaan jaloista ja vetämään – itse työnsi selästä.
Saimme Niiskiksen pois jäätiköltä ja hän pääsi pystyyn. Hiukan aikaa puhalleltuaan lähdimme kävelemään. Onneksi mitään lihasvammoja ei tullut. Lapsi pääsi ratsaille – käveltiin tien reunaa hetken aikaa.

Nyt on vielä metsätiet jäässä, mutta asfalttitie on sulana. Näinpä aaseilla alkaa lenkit. Oheinen kuva on on otettu 1.3. Sofia talutteli Ihaata ja Edith oli talustusratsastuksessa. Ihaa ja Niisku-Neiti on on mainio pari. Niiskiksellä oli kova vauhti päällä – korvat töttöröllä se askelsi menemään reipasta vauhtia. Ihaa lontusteli perässä ”onko pakko jos ei halua” asenteella. Kokemuksesta tiedän, että kun laitetaan kärryt perään Ihaalle, niin se menee eikä meinaa. Niisku-Neidin mielestä vetoaasin hommat on rahvaan töitä – eikä niitä kannata ainakaan vauhdilla tehdä ;o)

Keväiset aasiterveiset Ihaalta ja Niisku-Neidiltä! Pidetään karvoista kiinni ainakin juhannukseen asti – takatalvi voi pienen piippakorvan pian yllättää

WP_20140301_013

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä aasien arjesta. Kaikki blogitekstit löydät kategoriasta “Aasiblogi”. Jos kiinnostuit lähettämään oman tekstisi, laita materiaali sähköpostitse aasiyhdistys@gmail.com. Tämän blogitekstin kirjoitti Kaisa Vanhatalo.