Pikkuponin AASItallin marraskuu

Kissa Karvinen inhoaa maanantaita, minä marraskuuta. Pimeää, sateista, harmaata ja kellostakin häviää tunteja!   Tallinväkikin haluaa omalta osaltaan olla samaa mieltä kanssani -pureskelevat aitauksen lautoja, levittävät heinälaatikoiden heinät kuraan ja juoksuttavat minua kantamaan lämmintä vettä vatsanlämmikkeeksi sankko tolkulla, imevät sitä huulet huulet mutrussa kuin lapset pillimehua.  Aasit eivät tykkää sateesta eikä kylmästä – en minäkään!

Mutta kuukausi laukkasikin kiitolaukan vauhdilla maaliin, me selvittiin siitä voittajana.  Talliin saatiin pari uutta asukkia, Hollannista appaloosa poni Kukkanen ja Tanskasta Falabella Face. Niiden kanssa ollaan puolin ja toisin tutustuttu ja opetettu meidän omia tallitapoja. Aasit korvat hörössä ihmettelivät ensiksi tullutta pilkkuponia, aina kun poni liikkui liikkui pilkutkin. Mutta toisen pilkut sitten ei enää ihmetystä saanutkaan osakseen, ne oli jo nähty. Pilkut löysivät heti toisensa ja niistä tuli erottamattomat ystävykset.
Ensi vuoden marraskuuta päätin olla inhoamatta siitä ei ole mitään hyötyä. Nyt hyppään kumisaappaisiin ja lähden kertomaan Jarkolle että remontti hommia aasiaitauksella…

PILKUT
Onneksi alkaa joulukuu ja siitä tykkään, tykkään todella, niin aasitkin – pipareita, piparminttu tankoja, havuja, olkia ja joulun taikaa. Sitä odottaessa siivotaan tallit joulukuntoo, sytytetään tallin pihalle lyhtykynttilä. annetaan hyvän mielen tulla luoksemme. Sen jonka jokainen aasiihminen tietää omakseen kun aasi tulee luoksesi, ihan lähellesi. IIK, IHANAA!

Nina ja pikkuponin AASItalli

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen,pilkkuponeja,falabella,alpakoita,chinchilloja,kani,minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila,Uudenkyläntie 52 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

—–

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä aasien arjesta. Kaikki blogitekstit löydät kategoriasta “Aasiblogi”. Jos kiinnostuit lähettämään oman tekstisi, laita materiaali sähköpostitse aasiyhdistys@gmail.com. Tämän blogitekstin kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka.