Pikkuponin AASItallin tammikuu

Tammikuu on kun vieras koira, heiluttaako häntäänsä vai poistuuko paikalta välittämättä, energiaa pitäisi olla kun on uusi vuosi ja uudet kujeet…Mä voisin antaa tammikuun pois ja ottaa tilalle kaksi toukokuuta. Tammikuu on tylsä, toukokuu ei!! Koko kuukauden on saanut ihmtellä sataako, pakkastaako vai mitä taivaalta sataa ja mitä tuuli tuo mukanaan. Säät ovat eläimille olleet ankarat sen kokoajan vaihdellen ääripäästä toiseen

Pieniä varsoja, miniaasi Lumihiutaletta ja minihevosta Kultahippua on saanut loimittaa tai paremminkin viltittää, kun ei ole niin pieniä loimia saatavana mitä tarvitsivat. Otin pari paksua vilttiä ja saksilla leikkasin päänreiät ja irtoloimivyöllä kiinni varsan ympärille.

Puolenkuun paikkeilla aamutallia tehdessä kuulin jo metsän pikkulinnun sirkutuksen, ihan selvästi lupaili jotain mukavaa tulevaksi. Myös aasiori D.B on aamun hämärässä tammoille huudellut siihen malliin että oksat pois! Kevään tuloon on pakko uskoa sen jolkuttavan meitä kohti joka päivä suden hännän verran lähempänä kuin viime viikolla – siis sen kevään!

Nämä päivät vielä hetken harmaat ja hitaat, ennen kuin aurinko ottaa ohjat ja vie oikealle polulle, antaa valoa ja päivälle pituutta kannattaa miettiä mitä haluaa tehdä kevään kynnyksellä, montako aasitammaa astuttaa ja toivoo varsoja seuraavana vuotena tulevan. Meillä astutetaan monta tammaa. Joo, se tietää kiirettä tallilla tulevan.

Toivottujen uusien varsojen suunnittelu, toteutus käytännössä ja astutuksien onnistuminen on TOSI mielenkiintoista puuhaa. Välillä petytään, suretaan mutta ennen kaikkea se kesän ensimmäinn aasivarsa, sitä odottaessa nautitaan kaikesta tästä jota meillä jo on – viime kesän varsat!

LumihiutaleNina ja pikkuponin AASItallin väki

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen,pilkkuponeja,falabella,alpakoita,chinchilloja,kani,minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila,Uudenkyläntie 52 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!