Adoptioa(a)siaa

Muistatteko, kun kerroimme haluavamme tukea aasien hyvinvointia ja adoptoivamme aasin The Donkey Sanctuaryn kautta? Aasimatkallamme Englannissa tutustuimme Sidmouthin tilan adoptio-aaseihin. Vaihtoehtoina olivat Timothy, Walter, Teddy, Millie ja Little Vijay.

timothy walter

Häiritsimme pahemman kerran samassa aitauksessa olevien Timothyn ja Walterin aamiaista, eikä näistä pitkäkorvista nähty takamusta kummempaa. Ruunat toimivat Sidmouthissa terapia-aaseina lasten ja nuorten parissa.  Walter on syntynyt New Forestissä villinä aasina, ja vuonna 2004 se on tullut The Donkey Sanctuaryyn. Walterin erikoisuus on aasienhoitajan mukaan eeppiset jalkapallotaidot.

teddy

Sokea Teddy taisi sulattaa usemman sydämen vierailullamme ja  taisi pari adoptiopakettiakin Teddyn kuvalla tulla matkalaukuissa Suomeen. 25-vuotias Teddy on ollut syntymästä lähtien sokea. Alkuun sen sokeutta ei huomattu, ja se tulikin jo 3-vuotiaana Sidmouthin farmille. Teddyn bestis Lucky kulkee varjona perässä ja pitää Teddyn poissa pulasta.

millie2015

Muuli Millie oli vierailumme aikana tilan sairaalan alueella lähimmän ystävänsä Jumpin tukena, joka oli lievästi loukkaantunut. Ennen Sanctuaryyn tuloa Millie on toiminut supertähtenä erilaisissa keskiaikaisissa näytöksissä. Muulin viimeinen koti oli puolustusministeriö, josta se muutti Sidmouthiin.

adoption-little-vijay

Aitauksensa viimeistä ja taaimmaiseta nurkkauksesta löytyi vielä Little Vijay. Hoitajan mukaan Vijay viihtyy erinomaisen hyvin omissa oloissaan, kuten saimme huomata  (aasia ei saatu edes kuvaan!). The Donkey Sanctuaryn perustaja Elisabeth Svendsen nimesi aasin intialaisen eläinlääkärin mukaan, joka pelasti aaseja Keniassa ennen kuin The Donkey Santuary aloitti toimintansa siellä.

No mutta mikä oli lopputulos? Minkä aasin valitsimme?

Vaikka olisimme halunneet adoptoida jokaikisen aasin, päädyimme joukon ainoaan muuliin. Terkkuja Millie Suomesta!

adoptio