Aasilaskenta

Aasiyhdistys on saanut tietoa aasien rekisteröintimäärästä Hippoksesta ja lisäksi Sukupostiin on lisätty sellaisia suomalaisia aaseja, jotka eivät ole rekisteröity Hippokseen. Näitä ovat EU-passilla maahantuotuja aaseja sekä sellaisia vanhempia aaseja, jotka oli listattu Aasinus-sivujen aasilistalle. Suuri osa näistä perustui Kuurilassa pidettyyn aasirekisteriin jossa oli sekä Kuurilan omia kasvatteja että muita aaseja, joiden omistajat halusivat rekisteröidä ne.

Virallista Hippoksen tietokantaa sekä epävirallista Sukupostin kantaa yhdistelemällä olemme saaneet laskettua niihin kirjattujen aasien määrän.

aasienmaara_4_2015

Aasien määrä syntymävuoden perusteella huhtikuun 2015 loppuun mennessä.

Huhtikuun 2015 loppuun mennessä pitkäkorvien määrä on 283 joista aaseja on 274. Lisäksi on 7 muulia, 1 muuliaasi ja 1 seepra-aasi. Määrä on kuitenkin todellisuudessa isompi, sillä Suomessa on paljon Hippokseen rekisteröimättömiä aaseja. Nämä 283 aasia on tietojemme mukaan elossa olevia, tosin kaikkien kuolemasta ei varmaan ole ilmoitettu Hippokseen tai Sukupostiin.

Hippoksen Heppa

Sukuposti

Vuoden 2009 jälkeen kaikki kavioeläimet on pitänyt rekisteröidä. EU:n alueelta tuotujen aasien kohdalla riittää, että niillä on lähtömaasta EU-passi eli ne on rekisteröity sinne.

Yritämme nyt Aasiyhdistyksessä kerätä tiedot KAIKISTA Suomessa elävistä pitkäkorvista. Ilmoita tiedot nimettömänä ja anonyyminä tässä alla. Meitä ei haittaa jos sama aasi ilmoitetaan useampaan kertaan sillä pakollisina kenttinä on kutsumanimi sekä asuinpaikkakunta. Emme nimittäin usko että samalla seudulla asuu kaksi saman nimistä aasia. Ilmoita aasin tietoja mahdollisimman kattavasti niin saamme luotua tarkempia tilastoja.

Ilmoita tässä yksi aasi tai aasijohdannainen kerrallaan.