Aasimatkalle Ruotsiin 13.8.-17.8.2015

Matkalle osallistuivat Aasiyhdistyksen hallituksesta Kaisa ja Piia sekä yksi jäsen, Emma. Matka onnistui hyvin ja aasimaista ohjelmaa oli kahtena päivänä kun kävimme tutustumassa näyttelypaikan lisäksi toiseen aasinomistajaan. Suunnittelemme matkaa myös elokuulle 2016, jolloin näyttelypaikka on Ruotsin länsirannikolla. Jos sinua kiinnostavat Ruotsin aasinäyttely ja tutustuminen Tanskan aasimaailmaan, seuraile sivujamme ja ilmoittaudu mukaan kun julkaisemme ohjelman ja hinnan.

Lennämme Kööpenhaminaan, josta otamme alle vuokra-auton. Majoittuminen mahdollisuuksien mukaan leirintäaluemökeissä tai hotelleissa. Matkan kesto 3-4 yötä.

Tässä elokuun 2015 ohjelma:

Kaisan ja Piian aasimatkat järjesti ensimmäisen matkan Englantiin tämän vuoden pääsiäisenä. Nyt saimme tietää Ruotsin aasiyhdistyksen näyttelyn päivämäärät ja ne on la-su 15-16.8.

Ajattelimme järjestää sinne näyttelymatkan ja mukaan mahtuu kaksi (2) aasimatkailusta kiinnostunutta ihmistä. Kolme on jo ilmoittautunut, eli matkalle mahtuu 5, sen verran siis mitä henkilöauto vetää.

Matka alkaa virallisesti Turun satamasta, jonne jokainen hankkiutuu omalla kustannuksellaan.

Lähtö on Turusta iltalaivalla to 13.8. klo 20:15 jolloin olemme perillä Tukholmassa pe 14.8. 6:10. Aamupalaa nautimme jollakin huoltoasemalla Tukholman ulkopuolella.

ruotsinmatka

Reittimme Ruotsissa. Perjantaina pysähdymme Ljusfallshammarissa ja ajamme näytteypaikalle Skattås. Sunnuntaina ajelemme takaisinpän Värtanin eteläpuolelta.

Perjantaina ajetaan rauhassa kohti näyttelypaikkaa (aamupala nautitaan jollakin huoltoasemalla, toki järjestämme pyynnöstä Sinulle paikan laivan aamupalapöydässä (05:00-05:30)) ja matkalla piipahdamme Tulo Lankosken luona, jolla on viisi aasia kotonaan. Tämä on suunnilleen matkan puolivälissä. Pysähdymme myös syömään jossakin ja pysähdytään muutenkin maamerkeillä ja kaupungeissa. Ohjelma tarkentuu vielä.

Näyttelypaikka on lähellä Göteborgia ja sinne on 400 km matka Tukholmasta. Näyttely järjestetään Hillevi Setrisen tallilla, http://www.ponnyskolan.se/. Hillevi puhuu ja ymmärtää myös suomea ja matkanjärjestäjät ovat tavanneet hänet kun matkustimme viimeksi Ruotsiin viitisen vuotta sitten.

Perjantai-iltana saavumme majapaikkaan, majoitumme leirintäelueella mökissä tai jossain B&B-paikassa. Lue: mahdollisimman edullisesti.

Lauantain vietämme näyttelyssä. Joitakin luokkia on vielä sunnuntaina. Jos luokkia ei ole, pyrimme järjestämään ratsastuspainotetista ohjelmaa sunnuntaille joko näyttelypaikan lähelle tai matkan varrelle. Tai sitten palaamme takaisin Tukholmaan nähtävyyksiä katsellen. Toiveiden mukaan. Laiva lähtee kohti Turkua 19:30.

Ajamme perjantaina Värtanin (järvi) pohjoispuolelta ja paluumatkalla eteläpuolelta, eli samoja maisemia ei tarvitse katsella.

Turussa ollaan maanantaina 7:00 ja matka päättyy.

Hinta sisältää

• ammattimaiset matkatoimistopalvelut ala Kaisa ja Piia
  • autokyydin, bensat ja kuskin alkaen Turun satamasta
  • laivamatkat sisältäen majoituksen 4 hengen ikkunattomassa hytissä (2 yötä laivalla, to-pe ja su-ma)
  • majoitukset kohteessa (3 yötä pe-su)
  • käsiohjelman

Hinta ei sisällä

• matkavakuutusta
  • ruokailuja (ei myöskään aamupalaa laivalla)
  • ratsastusaktiviteettiä
  • peruutusmahdollisuutta
  • reklamaatioiden käsittelyä

Osallistujat ymmärtävät että matka järjestetään mukavassa hengessä kimppamatkana, eli jos Sinulle sattuu peruutus ja olemme jo joutuneet pulittamaan/joudumme pulittamaan myös sinun osuutesi, emme pysty palauttamaan sinulle rahoja.

Kuskina matkalla toimii Piia. Autona meillä on farmarimallinen henkilöauto.

HUOM! Aasimatka on K-18 sillä saatamme nauttia alkoholia iltaisin.

Ystävällisin terveisin, melkein laillistettu matkatoimistotoimija, Kaisan ja Piian aasimatkat

IMG_5883

Hillevi aasinsa Polon kanssa ajoluokassa 2010. Tuolloin näyttelyt järjestettiin Ljusfallshammarissa, parin tunnin ajomatkan päässä Tukholmasta.

Kurkkaa täältä kuvia vuoden 2010 reissulta Ruotsiin!