Vuoden aasikuva 2015 yhteistyössä Svenska Åsneföreningenin kanssa!

Lehdistötiedote, julkaisuvapaa heti

Vuoden aasikuva 2015 kilpailu toteutetaan yhteistyössä Svenska Åsneföreningenin eli Ruotsin aasiyhdistyksen kanssa. Valokuvauskilpailuun voi osallistua molemmista maista ja eniten ääniä kerännyt kuva julistetaan vuoden aasikuvaksi. Kuvista kootaan myös seinäkalenteri vuodella 2016, joka tulee myyntiin molempiin maihin.

Vuoden aasikuva 2015 -kilpailu järjestetään nyt neljännen kerran, ensimmäinen kuva julkistettiin vuonna 2012 ja kuvista muodostettiin kalenteri vuodelle 2013. Kuvia kilpailu on kerännyt yleensä noin 50 ja niitä on käynyt katsomassa ja äänestämässä lähes 1000 eri henkilöä. Kuvien parhaimmistosta kootut seinäkalenterit on tähän asti tehty kokonaan Suomen Aasiyhdistyksen voimin.

Kuvat tulee lähettää kilpailuun 4.10 mennessä sähköpostitse osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com ja äänestys on avoinna kaikille aasinystäville 6.10-19.10. Voittajakuva ja kalenteri julkistetaan Elma-messuilla perjantaina 6.11.2015.

Ruotsin puolella kalenteria voi tilata Svenska Åsneföreningenin kautta. Kalenteri maksaa saman verran molemmissa maissa,  10 euroa tai 100 kruunua. Ennakkoon tilaamalla kalenteri maksaa kahdeksan euroa.

Suomen Aasiyhdistys ry ja Svenska Åsneföreningen ovat saman kokoisia jäsenmäärältään (noin sata jäsentä). Aaseja on molemmissa maissa noin neljäsataa.

Lisätietoa yhdistyksistä
Svenska Åsneföreningen asneforeningen.org
Suomen Aasiyhdistys aasiyhdistys.fi

Lue lisää kilpailusta täältä

”Årets åsnebild 2015” i samarbete med Svenska åsneföreningen

Tävlingen ”Årets åsnebild 2015” anordnas i år gemensamt med finska resp. Svenska Åsneföreningen.

I fototävlingen kan man deltaga från båda länderna och den bild som får flest röster utses till årets åsnebild. Av inkomna foton väljs också ut bilder till 2016 års kalender, som kommer att säljas i båda länderna.

Fototävlingen ”Årets åsnebild” ordnas nu för fjärde gången. Den första vinnarbilden utsågs 2012 och av deltagande bilder skapades 2013 års kalender. Ca 50 foton har inkommit till varje tävling och ca 1000 personer har varit med och röstat. Kalendern med de bästa åsnebilderna har hittills gjorts helt och hållet av den finska åsneföreningen (Suomen Aasiyhdistys).

Bilder skickas via e-post senast den 4 oktober till:

aasiyhdistys@gmail.com

Röstningen pågår mellan den 6 och 19 oktober. Alla åsneintresserade kan vara med och rösta på bilderna som kommer att finnas på Finska Åsneföreningens Facebooksida.

Vinnarbild tillkännages och kalender publiceras på Elma-mässan i Helsingfors fre 6 nov 2015.

Boende i Sverige beställer kalendern från Svenska Åsneföreningen. Kalendern kostar lika i båda länderna: 10 euro eller 100 kr. http://asneforeningen.org/bestall-en-vaggkalender-for-2016/

Åsneföreningarna i Sverige och Finland är ganska lika med ca 100 medlemmar och 400 åsnor vardera.

Tävlingsregler:

• Bild ska innehålla minst en åsna (Equus aasinus)
  • Bild ska vara tagen mellan okt 2014 och sept 2015
  • God digital kvalité. Den längsta sidan skall vara minst 2000 pixlar för att kunna tryckas i en kalender av A4-storlek.
  • Förstora eller förminska inte bilden till 2000 pixlar.
  • Namnge bilden och ange tidpunkt då den är tagen.
  • Man får bara skicka egna tagna foton.
  • Max tre bilder per deltagare.
  • Deltagare behöver ej vara medlem i åsneföereningen.
  • Glöm ej att ange namn och adress.

The Donkey Picture of the Year 2015 in collaboration with Svenska Åsneföreningen

The Donkey Picture of the Year 2015 competition is organized with Svenska Åsneföreningen, the Swedish Donkey Society. You can vote on your favorite picture from both countries and the picture that has gathered the most of votes will be named as ”the Donkey Picture of the Year 2015”. Donkey societies make a wall calendar of  the year 2016 from the most popular pictures.

The Donkey Picture of the Year competition was held for the first time in 2012,  so this is the fourth time. Usually there has been 50 pictures in the competition and nearly 1000 people have voted on them. The wall calendars, made of the best pictures, has so far been made by the Finnish Donkey Society alone.

Pictures should be send to Suomen Aasiyhdistys by Sunday the fourth of October to: aasiyhdistys@gmail.com. You can take a look at the pictures on our Facebook Page and voting is open to all donkey lovers from the sixth of October to the nineteenth of October. The winning picture and calendar will be published at the fair ”Elmamessut” in Helsinki on Friday, the sixth of November in 2015.

In Sweden the calendar can be ordered from Svenska Åsneföreningen. The price of calendar is 10 € in Finland and 100 SEK in Sweden.

The Finnish and Swedish donkey societies are the same size with about 100 members. Also the number of donkeys is about 400 in both countries.

Read more about societies:
Svenska Åsneföreningen asneforeningen.org
Suomen Aasiyhdistys aasiyhdistys.fi  You can find our Facebook Page via this website.

Read more about competition (in Finnish only)

Jaska pakkasaamuna

Vuoden aasikuva 2014, Jaska pakkasaamuna, kuva: Päivi Pihamo / Donkey picture of the year 2014, ”Jaska in a frosty morning”, picture: Päivi Pihamo