Pikkuponin AASItallin syyskuu

Omenoita sieltä ja täältä, happamia ja kirpeitä, pieniä ja suuria, kaikenlaisia… Tässä jutussa on VAROITUS!!!

Mun mielestä jokaisessa tallissa kuuluu olla oma tallipossu ja ehdottomasti myös tallipukki! Me oltiin ilman pukkia vajaa 10 vuotta ja kun edellinen vuohipukki Velho meni vuohien taivaaseen 13-vuotiaana sanoin suurella äänellä ettei enää ikinä vuohta meille!

Velholla oli tapana tulla koirien kanssa sisälle ja pyysi jääkaapista ananas limsaa, joi pullonsuusta huikan ja pyyhki partansa mennessään ja oli tyytyväinen hetken. Rakasti sitä juomaa ylikaiken! Rakasti myös tuhkakuppeja… söi kaiken mitä siinä oli ja röhtäsi mennessään.

Ja huipuksi se tykkäsi pihatöistä, etenkin ruusujen ”hoitamisesta”, arvaat varmaan mitä teki??! No, söi tietenkin!

Mutta toukokuussa tuli vieras pihalle ja hänellä oli pikkuruinen kilipukki vailla kotia…

Niin meille muutti valkoinen vuohipukki Tuisku, Antti Tuisku!! Kiitos Sisko!

Yksi omenaerä ei Tuiskulle kelvannut vaikka olisi sydänmenmuotoiseksi leikannut. Ne jäi aina syömättä kupin pohjalle. Mutta samaisia omenoita jäi pussillinen possun aitauksen viereen josta oli aina helppo ja nopea tapa heittää Nokipojalle omenoita. Hän kyllä söi ei nirsoillut omenoiden makua. Niinpä Tuisku oli löytänyt pussin ja vedellyt omenoita niin paljon että näytti ihan omenalta itsekkin, vatsa ihan turvonnut ja näki ilmeen olevan TOSI huono vointinen, vaahtoa oli suupielet täynnä ja yksi omenanpala jopa jäänyt kurkunpohjalle tukoksi. Säikähdin suunnattomasti ja olin itselle vihainen …

_DSC0005Sitten annettiin pari ruiskullista ja yksi kiellonpäälle väkisin Tuiskulle öljyä suuhun, ei ollut ihan helppoa, oltiin kaikki öljyssä. Ei voinut kun jäädä aamua odottelemaan ja toivoa että Tuisku selviää… hevonen ja lehmä tuskin olisivat enää huomista nähneet samassa tilassa.

Aamulla sitten pieni pelko pyllyssä avasin tallin ovet ja huusin huomenet, toistakymmentä aasia, ponia ja pikkuheppaa vastaa takaisin niin siinä on ääntä kerrakseen ja niiden hiljentyessä, kuului MÄÄ! Tämä oli se VAROITUS!!

Pikkuponin AASItallin eläimet ja Nina

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com