Pikkuponin AASItallin tammikuu

Oli eläimille aika rankka ensimmäinen kuukausi heti vuoden alussa kun lämpötilat sahasi -28 asteesta vajaaseen plus kymmeneen. Alpakatkin osoittivat mieltänsä ja tekivät vessapaikkansa sisälle kun muuten kyllä ovat sisäsiistejä. Onneksi heitä suojaa se kaikkein arvokkain villapuku, melkein kävi kateeksi kun oma vaatekerta ei meinannut riittää pahimmilla keleillä.

Aasit, hepat ja pikkuponit ulkoili puolesta päivästä alkuiltaan jos pakkasta oli -15 ja siitä enemmän.

Mutta nyt voi kyllä huokaista, talvi on voitettu taas kerran ja pikkulinnut jo aamutallia tehdessä pihamaalla alkoi lauleskella kevään merkiksi vikalla viikolla.

Vuohipukilta ja susikoirilta alkoi karvanlähtö eli se tietää myös kevättä!

035

Oli upeita sinisiä suden hetkiä usein tammikuun aikana pakkaspäivinä. Ja puolen kuun aikaan meille syntyi Saarloosin susikoiran pentuja, ne oli ekat uudet tulokkaat tälle vuodelle. Tänä vuonna odotetaan toukokuussa ekaa aasivarsaa syntyväksi. Ja alpakoille tulee ori kylään myös kesän alussa niin sitten on ensi vuonna toivottavasti pieniä, pehmeitä vasoja pari kappaletta odotettavissa syntyväksi PikkuALPAKAN tallin nimellä. Ainakin yksi on jätettävä kotiin jos luoja niin sua ja tahtoo…

048

Myös Flow aasitammalle toivoisin varsan olevan ori niin jättäisin uutta oriainesta kasvamaan talliin. Flow on iso, vahva, valkoinen ja erittäin upella luonteella omistautunut aasitamma. Sillä on takana poitounaasia ja sen näkee Flown pidemmästä turkista ainakin näin talviturkissa. Ei myöskään ole koskaan sen näköinen että olisi kylmissään, ei edes paukkupakkasilla. HEI, mutta nyt nautitaan puhtaista eläimistä ja tallisaappaista kohta kevään kynnyksellä jalat niin omat kuin lainatutkin on KURAISET!!!!

Pikkuponin AASItallin eläimet ja Nina

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630.
www.wolfteams.com nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com