Pikkuponin AASItallin toukukuu

Kuukausi alkoi mukavasti kun saatiin taas uusi eläintenhoitaja opiskelija tallille avuksi hoidoissa ja tietenkin siivouksessa, sitähän riittää tallilla aina. Ja harjausapu on korvaamaton, meillä eläimet nauttivat talvella myös pitkästä päiväulkoiluista niin että niiltä lähtee pohjavillaa valtavasta varsinkin pieniltä poneilta.

Alpakat sai myös parturin luokseen ja ne pienenivät silmissä. JOO ja saivat alpakkatytöt myös orhi Claudion kesäseuralaisekseen, jos vaikka niitä vasoja ensi kesänä tulisi….

Loppukuusta jo alettiin odottamaan varsojen syntymää ja sitä syntyykö ekana aasinvarsa vai falabellan pikkuinen varsa. Niitä sitten saatiin odottaa kesäkuun ekoille päiville saakka ja siitä myöhemmin lisää.Aina kaikkea hyvää saa odottaa pitkään ja hartaasti, oikeastaan niin kauan ettei enää jaksa, sitten onkin se hetki että alkaa tapahtua!

Chinchillan poikasia meille syntyi pari kappaletta. Ne ovat pikkuruisia, vikkeliä ja muutenkin pehmeitäja heti valmiita otuksia touhuamaan emänsä seurana. Meillä ne asustavat tallissa. Siellä purut, heinät lähellä ja lämpötila sellainen että viihtyvät hyvin.

Aaseista, pikkuponeista ja -hevosista en tiedä ovatko samaa mieltä oikeasta Chinchillojen asumisratkaisusta, taitavat pikkuotukset pitää kekkerit aina kun muut nukkuvat koska ovat yöeläimiä!

IHANAA varsakesää kaikille etenkin aasinvarsoille, ne on parasta mitä tiedän!

Pikkuponin AASItallin eläimet ja Nina

HUOM! Tila ottaa osaa myös Aasitilojen avoimiin oviin 30.7.2016!

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630.
www.wolfteams.com nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com