Pikkuponin AASItallin elokuu

Ihan PAKKO aasien puolesta ottaa kantaa kengitysseppien ja eläinlääkäreiden asenteisiin silloin kun ne ei ole myönteisiä just aasien näkökannalta ajatellen. Pariin tapaukseen, josta olen kuullut ja yhdessä mukana olleena kesän aikana. Eli jos aasejanne joudutaan vuolemaan kavioista ja sillä on jo ennen tätä huonoja kokemuksia, tai kun tiedätte ettei siitä tule mitään ja kengittäjälläkin alkaa otsa kastumaan, niin käyttäkää rauhoittavaa geeliä Domosedania, jota laitetaan kielen alle, sitä saa eläinlääkäreiltä. Se on näissä tapauksissa jossa jalkojen hoidosta ei ilman pakkokeinoa tule mitään, paras vaihtoehto! Varsinkin aasia ajatellen. Ja samoin eläinlääkäreiden toimenpiteen, josta se aasi ei tykkään niin VAATIKAA rauhottamista eli EI väännetä korvista eikä käytetä turpapuristimia tai vastaavia erittäin ikäviä vanhanaikaisia pakkokeinoja. Elämä aasien kanssa on helppoa kun tekee myös elämän heille miellyttäväksi, aasin näköiseksi. Pitkäjänteistä ja positiivisiä kokemuksia.

Ettehän te väännä lapsiannekaan korvista tai nenästä kun viette hammaslääkäriin tai rokotuksiin. Kengittäjät ja eläinlääkärit useinkaan ymmärrä aaseja, eli tehkää se heidän puolesta ja neuvokaa ja vaatikaa – he ovat asiakaspalvelu työssä teillä on siihen oikeus.

Ja sen aasin kanssa on mukavampi olla 10:niä vuosia eteenpäin kun olette sille mukava, pidätte kukkaa kämmenellä! Se siitä…..

img_5724

Meillä on ollut paras kesä! Neljä upeaa varsaa syntynyt ja kaikkien kanssa on mennyt hyvin!

Kolme aasivarsaa ja sokerina pohjalla pikkuruinen Falabellan varsa Mud. joka näyttää meille huikeita juoksu ja hyppy esityksiä päivittäin. En ihmettele että näitä pidetään sirkuksissa niin usein, nehän ovat jo valmiita temppujen tekijöitä syntyessään.

Avointen ovien päivänä meillä kävi noin 100 henkilöä aaseja ihastelemassa. Ja päivä poiki aaseille, susikoirille, mulle ja Sebastian pojalle huikean päivän olla malleina tulevaan valokuva näyttelyyn.

Kiitos kaikesta tästä etenkin OMAT AASIT!

img_5375

aasi1

Pikkuponin AASItallin eläimet ja Nina

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630.
www.wolfteams.com nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com