Aasinhoitopäivä Porvoossa 26.11.2016

Kiitos kaikille kahdelletoista, jotka osallistuivat ensimmäiseen aasinhoitopäivään!

blogi07

Oletko juuri hankkinut tai hankkimassa ensimmäisiä aasejasi? Tai oletko harkinnut kavioliittoa aasin kanssa tositarkoituksella? Kaisa Määttänen ja Tukkilan tila järjestävät aasinhoitopäivän lauantaina 26.11.2016. Päivä on tarkoitettu juuri Sinulle, joka kaipaat tuoreena tai tulevana aasinomistajana tietoa aasin pidosta, hoidosta ja käsittelystä.

Päivän aikana käymme läpi aasin pitoon vaadittavat tilat ja puitteet, aasin ruokinnan ja sen toteuttamisen käytännössä, aasin käsittelyn rutiinit ja normaalit päivittäiset hoitotoimenpiteet. Sen lisäksi että kurssilaiset joutuvat kuuntelemaan Kaisa Määttäsen monologia karsinan minimikoosta, otetaan aasit tarhasta, sovitellaan riimut päähän ja tehdään talutukset ja harjaukset ihan käytännössä aasien kanssa.

Aasinhoitopäivän jälkeen tiedät, mihin kiinnität huomiota mennessäsi katsomaan myytäviä aaseja, saat aasin kiinni tarhasta ja tiedät miten lähdet treenaamaan, jos aasin ohjauksessa on talutuksessa häiriöitä. Osaat järjestää aasille sopivat tarhaolosuhteet ja osaat ruokkia sitä niin, että se ei sairastu. Tiedät millaisilta aasin kavioiden kuuluu näyttää, joten osaat tarvittaessa ohjeistaa kengittäjääkin.

Jos sinulla on ennestään hevostaustaa, tiedät aasien ja hevosten merkittävimmät erot ja osaat suhtautua aasiin aasina etkä pienenä hevosena.

Päivän aikataulu
10.00 Aamupala ja kahvi
10.30 Pakollisen sosiaalisen esittelykierroksen jälkeen kuivaa luentoa aasien pitopaikasta ja ruokinnasta. Käymme katsomassa aasien tallin, pihatot ja tarhat ja tutustumassa jo hieman aaseihin.
12.00 Lounas
12.45 Toiminnallinen iltapäivä alkaa aasien riimuttamisella ja harjauksella. Nostelemme aasien kaviot ja katsomme miltä kavioiden kuuluu näyttää. Opimme miten aaseja talutetaan ja käsitellään ja kuinka näitä voi harjoitella.
16.00 Loppukeskustelu ja päivän aikana syntyneet kysymykset ja ajatukset.

Paikka: Tukkilan tila, Tukkilantie 168, Porvoo (Kerkkoo)

Hinta: 70 euroa/henkilö, joka maksetaan ennakkoon tilille (saat maksuohjeet sähköpostiisi)

Päivä on suunnattu täysi-ikäisille henkilöille eikä halvempia paikkoja “kuunteluoppilaille” ole tarjolla.

Kurssi järjestetään jos osallistujia on vähintään viisi. Enintään kurssille otetaan 15 osallistujaa, jotta jokainen saa tarpeeksi ”aasiaikaa”.

Päivän sisällöstä vastaavat Kaisa Määttänen ja Outi Tukkila.

Otathan mukaan hanskat (esimerkiksi ratsastushanskat tai muut hyvin istuvat hanskat) sekä likaantumista kestävät vaatteet. Ota myös vyölaukku, liivi tai jokin muu sellainen, jonka taskuun mahtuu muutama herkkupala. Kannattaa ottaa mukaan myös kamera, ja muistiinpanovälineet. Päivän aikana käytetyn materiaalin saa toki jälkikäteen sähköisenä itselleen.

Esillä on myös Suomen Aasiyhdistyksen myyntitavaroita. Voit tutustua tuotteisiin etukäteen Hihkushopissa. Voit myös tehdä tilauksen ja maksaa ostoksesi etukäteen Hihkushopissa, jolloin sinun ei tietenkään tarvitse maksaa toimituskuluja. Tuon tilauksesi aasienhoitopäivään.

Aasiyhdistys ei myyntitavaroiden tuoton lisäksi hyödy rahallisesti aasinhoitopäivästä.

aasi13

aasi11