Pikkuponin AASItallin syys- ja lokakuu

Nämä Suomen viimeiset kuukauden pimeänä ajanjaksona ei kyllä mitenkään sovi tälläiselle tallinpitäjälle, joka joutuu kokoajan vetämään niitä tallisaappaita jalkaan, että ehtii edes ne kaikki pakolliset työt jollakin tavalla tekemään valosaan aikaan niin, että itselle jää hyvä mieli ja AASEILLE ainakin siitä päivästä.

Kesäkuun ekasta viikosta, kun syntyi eka aasivarsa meille ja viimeinen elokuun puolessa välissä, on ollut ihanaa seurata niiden kasvua, luonteenpiirteistä puhumattakaan ja tuli meille Hollannista syyskuussa vielä uusi appaloosaorivarsa, joka tuli pilkullisia tammoja ajatellen, mutta myös meidän omille aaseille ja myös vieraille tammoille. Eli kun tuntuu nuo muulit nyt olevan aika HOT niin laitetaan niitä tulemaan myös omasta takaa kesästä 2018 alkaen kun Intiaani ori ymmärtää aasitammojen päälle…..

Meillä kävi Hippoksen tunnistaja ja varsat sai sirut ja tunnistettuina valmiina lähtemään uusiin koteihin, falabellan varsa Mud lähtee viikonloppuna omaan uuteen talliin ja muut varsat vasta joulukuussa. Kaikki kesän myytävät varsat oli varattuna ilman mitään myynti-ilmoituksia. Onneksi meille jää yksi oma varsa kotiin, kirjava Mocha. Mocha on tosi iso, pitkäkarvainen ja luonteeltaan symppis, suukko suu, pisamia turpa täynnä.

Aika usein saa kuulla että saan elää jonkun unelmaa, mutta aikamoista rämpimistä tähän aikaan vuodesta elämä on, kelloa vastaan saa taistella oikein kunnolla. Mutta itse olen elämän maalla valinnut ja oman eläintarhan siihen kaupanpäälle! Ei kun tallisaappaat jalkaan ja tallille!!

pisamat

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com