Aasinhoitopäivä Tampereella su 30.4.2017

Oletko juuri hankkinut tai hankkimassa ensimmäisiä aasejasi? Tai oletko harkinnut kavioliittoa aasin kanssa tositarkoituksella? Suomen Aasiyhdistys järjestää aasinhoitopäivän Särkänniemen Koiramäessä sunnuntaina 30.4.2017 Päivä on tarkoitettu juuri Sinulle, joka kaipaat tuoreena tai tulevana aasinomistajana tietoa aasin pidosta, hoidosta ja käsittelystä.

Päivän aikana käymme läpi aasin pitoon vaadittavat tilat ja puitteet, aasin ruokinnan ja sen toteuttamisen käytännössä, aasin käsittelyn rutiinit ja normaalit päivittäiset hoitotoimenpiteet. Sen lisäksi että kurssilaiset joutuvat kuuntelemaan Kaisa Määttäsen monologia karsinan minimikoosta, otetaan aasit tarhasta, sovitellaan riimut päähän ja tehdään talutukset ja harjaukset ihan käytännössä aasien kanssa.

Aasinhoitopäivän jälkeen tiedät, mihin kiinnität huomiota mennessäsi katsomaan myytäviä aaseja, saat aasin kiinni tarhasta ja tiedät miten lähdet treenaamaan, jos aasin ohjauksessa on talutuksessa häiriöitä. Osaat järjestää aasille sopivat tarhaolosuhteet ja osaat ruokkia sitä niin, että se ei sairastu. Tiedät millaisilta aasin kavioiden kuuluu näyttää, joten osaat tarvittaessa ohjeistaa kengittäjääkin.

Jos sinulla on ennestään hevostaustaa, tiedät aasien ja hevosten merkittävimmät erot ja osaat suhtautua aasiin aasina etkä pienenä hevosena.

Päivän aikataulu
9.45 Tapaamme Koiramäen portilla. Särkänniemi on avoinna, mutta Koiramäki ei ole vielä avoinna yleisölle, joten sisään ei noin vain lampsita.
10.00 Aloitamme luennon Koiramäen Raatihuoneella.
12.00 Lounastauko, joka on omakustanteinen. Menemme yhdessä syömään johonkin monista Särkänniemen ravintoloista.
13.00 Luento jatkuu Raatihuoneella
15.00 Siirrymme viimein aasien luokse ja näemme samalla tallitilat ja aasien tarhat ja katokset.
Päivä päättynee viimeistään klo 17.00.

Paikka: Särkänniemen Koiramäki, Laiturikatu 1, Tampere

Hinta: Aasiyhdistyksen jäsenet 30 euroa ja ei-jäsenet 50 euroa. Liity halutessasi jäseneksi täällä.

Osallistumismaksu tulee maksaa etukäteen tilille (saat maksuohjeet sähköpostiisi). Jäsenmaksu tulee olla maksettuna ennen osallistumismaksun maksamista.

Ilmoittaudu viimeistään 15.4.2017!

Paikkatilanne 12.4. TÄYNNÄ! Voit kysyä sähköpostilla mahdollisia peruutuspaikkoja 15.4. jälkeen.

Kysyttävää? Ota yhteyttä Kaisaan: aasinus@phnet.fi

blogi07

Ensimmäinen Aasinhoitopäivä järjestettiin Porvoossa marraskuussa. Tampereen aasinhoitopäivässä on sama sisältö, eli jos olit jo Porvoossa, ei kannata osallistua uudestaan.

Päivä on suunnattu täysi-ikäisille henkilöille eikä halvempia paikkoja “kuunteluoppilaille” ole tarjolla.

Päivän sisällöstä vastaavat Aasiyhdistyksen puolesta puheenjohtaja ja muulinomistaja Kaisa Määttänen sekä Koiramäen puolesta aasinomistaja Teija Jokinen. Koiramäessä asustaa kolme aasia ja yksi muuli.

Otathan mukaan hanskat (esimerkiksi ratsastushanskat tai muut hyvin istuvat hanskat) sekä likaantumista kestävät vaatteet. Ota myös vyölaukku, liivi tai jokin muu sellainen, jonka taskuun mahtuu muutama herkkupala. Kannattaa ottaa mukaan myös kamera, ja muistiinpanovälineet. Päivän aikana käytetyn materiaalin saa toki jälkikäteen sähköisenä itselleen.

Esillä on myös Suomen Aasiyhdistyksen myyntitavaroita. Voit tutustua tuotteisiin etukäteen Hihkushopissa. Voit tehdä tilauksen ja maksaa ostoksesi etukäteen Hihkushopissa, jolloin sinun ei tietenkään tarvitse maksaa toimituskuluja tai ottaa käteistä mukaan Aasinhoitopäivään. Saat tilaamasi tuotteet Aasinhoitopäivässä.

Ilmoittautuminen allaolevan lomakkeen kautta.