Pikkuponin AASItallin tammikuu

Elämä VOITTAA ja ollaan selätetty talvi ja siitä se ikävin puoli eli pimeys. Tammikuun aikana ollaan valoisaa aikaa on saatu tunti lisää, se auttaa eläinten kanssa touhuamista ulkona suuresti ja se on ihan mahtavaa! Tasan 1 pakkaspäivä on ollut tänä talvena, joka on haitannut tallin eläimiä siinä mielessä, eli eivät olleet koko päivää ulkona niinkuin yleensä. Tälläisiä talvia lisää!!! Näistähän voisi oppia pitämäänkin vielä vaikka olen kesäihminen.

Meillä on ollut aasitammoilla läpi vuoden kiimat ihan normaalit eli ei mitään hiljaista aikaa talvellakaan, sekin kertoo leudosta säästä. Tulevan kesän aasivarsoja on jo myös kyselty mutta meillä on vain yksi aasitamma astutettuna.

Viime kesänä oli varsoja ihan kyllikseen hoidettavana vaikkakin aasivarsat ovat niitä luomakunnan suloisempia vauvoja!! On mukava että aasit on vieneet monen ihmisen sydämen ja niihin halutaan tutustua. Aasien kanssa tutustumisessa voi käydä niin hassusti että haluaa oman ja mieluummin sen kaksi omaa aasia.

Mulle tulee aaseista aika paljon kyselyjä niiden hoidosta ja myös aasien kavioiden ongelmista joita soittajan aasilla on. Meillä ei ole ollut kavio ongelmia yhdelläkään aasilla ikinä !!! Nyt koputan puuta en päätä!

Aasien hoito ja ruokinta on äärimmäisen helppoa siihen ei tarvita kuin ripaus maalaisjärkeä, iso lusikallinen eläintuntemusta ja sankollinen rakkautta! Siinä resepti hyvään aasin hoitoon! Resepti toimii muihinkin eläimiin ja saa KOPIODA!

Iskä

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com