Pikkuponin AASItallin helmikuu

Meille tuli uusi eläintenhoitajaopiskelija tallin eläimiä hoitamaan työssäoppimisjaksoksi, joka kestää peräti toukokuun loppuun. Aivan mahtavaa kun on käsiä ja jalkoja pari lisää apuna tässä omassa eläintarhassa….

Aasit ja pikkuponit eivät uudesta ihmisestä lainkaan hämmästy, kun meillä on harjoittelijoita aika usein, mutta alpakat ne kyllä arvioi uuden tulokkaan päästä varpaisiin ja uudestaan varpaista päähän jopa pipon tai hiustyyliä myöten.

Varmasti välillä täysiä pisteitä alpakoilta ei saa! Ne pitävät itseää aika tärkeinä.

Aasit ja ponit tykkäävät heti, jos taskusta leipäpala jos toinenkin löytyy. Ja harjausta aasit rakastavat meillä, harjausjono on heti valmis kun ne huomaavat että ihminen tulee harjalaatikon kanssa. Meillä aasit ja ponit harjataan usein päiväheinien yhtydessä.

Kevätsiivous on myös tehty, vaikka on vasta helmikuu ja tallin kaapit siivottu ja pian myös loimet ulkoilutettuna pölyistä. Tallin ikkunat pestään heti kun pakkaset antavat myötä ja aurinko kuivattaa. Se on helppoa ja mukavaa kun on apua tälläisissä asioissa, joita itse tekee vasta juhannuksen toisella puolella kun ei ole aikaa… tai sitten muka parempaa tekemistä!

Onko teillä jo karvanlähtö aika alkanut siis eläimillä?? Meillä pari ponia tiputtaa valtavasti pohjavillaa ja samoin parit susikoirat ovat uskomattoman näköisiä tuppoineen.

Nyt on oikea aika nauttia tästä kaikesta: THINK SPRING!kk ja u

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com

Ukkonen