Pikkuponin AASItallin maaliskuu

Mitä on DONKEY FULNESS ?? Se on trendikäs, henkinen ulottuvuus, aasin/aasien kanssa elämää tai ainakin niiden lähellä olemista. Nykyään kaikki hitaasti tehtynä, siinä hetkessä oleminen ja itseä kuunnellen on muotia ja sitä pidetään hyvänä ihmisten hektisen elämän vastapainoksi.

Ja olen samaa mieltä mutta usein itsekin juoksen pää kainalossa ja se pää kainalossa huutaa suu kuivana: KIIRE!

Meillä tallilla on ollut opiskelijoita työharjoittelussa jo alkutalvesta saakka ja heissä olen huomannut kuinka kiire heillä on hommasta toiseen. Hyvin silti annetut työt on tehty!

IMG_5418

Itse olen ehtinyt nyt pysähtyä hiukan ja miettiä paremmin muutakin kuin päivän töitä ja taas töitä. Ihan parasta on olla kiitollinen tästä kaikesta!

Eläimet nauttivat kiirettömyydestä etenkin meillä aasit ja alpakat. Eteenkään alpakoita ei voi hoitaa, ruokkia tai siivota jos kiirehtii tai liikkuu liian nopeasti. Nekin alkavat poukkoilemaan sinne tänne. Luulevat että on joku hätä!

Olen näille opiskelijoille koittanut sanoa että nauttikaa eläimistä, kuunnelkaa aasien heinän pureskelua, katsokaa alpakoita kun ne pureskelevat kuin purkkaa pitkät ajat makoillen auringossa tai ottakaa koirat ja lähtekää lenkille. NAUTTIKAA! Alpakat tuottavat Alfa-aaltoja, jotka auttavat mieltä pääsemään lepotilaan hektisen elämänrytmin keskellä. Itse myös uskon näitä tai muita aaltoja myös aasien tuottavan koska aasin lähellä rauhoittuu väkisinkin.

Opiskelijoista vielä että vaikka useat ovat hevosten kanssa olleet tekemisissä niin ovat saaneet käsityksen että aasit ovat kovia potkimaan. Mistä tälläinenkin luulo on saanut alkunsa?

Meillä nautitaan tällä hetkellä harmaista susikoiran pentueesta, odotetaan alpakka vasojen syntymää, kesän ekaa aasivarsaa, chinchillan poikasia ja sokerina pohjalla pikkuruista ponia Hollannista!

APUA!  Tuleeko kiire???

IMG_5091

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com