Pikkuponin AASItallin huhtikuu-toukokuu

Pari kuukautta meni ettei ollut kuulumisia aikaa laittaa, vaan ollaan nautittu eläinvauvoista sylin täydeltä!

Ja sitten myös opetettu tallin tavoille pikkuruista miniheppaa, joka tuli vähän niin kuin vahingossa Hollannista.

65 cm korkea miniheppa, joko luuli olevansa ISO tai muuten erittäin huonotapainen tai vaihtoehtoisesti sitä on kiusattu joko ihmisten tai muun hevoslauman puolelta. Joka tapauksessa pikkuruinen hevonen ehti ekalla viikolla tehdä monta mustelmaa nopeilla potkuilla… hän OLI erittäin taitava! Tästä huonosta tavasta päästiin vähän aikaa antamalla hyvästä käytöksestä makupala, huonosta hänet jätettiin yksin huomioitta, ei kielletty, ei tehty mitään negatiivista. Tein itsestäni niin kiinnostavan että hän alkoi haluta seuraani. Nyt meillä on TOSI mukava pikkuinen musta-valkoinen karvapallero, jota saa harjata ja muutenkin hoitaa ilman potkujen vaaraa. Ne sattuivat, tulivat kuin tykin suusta!

IHANA ylläri oli aamutallissa odottamassa toukokuun vika päivä. Tumma aasitamma Keisha oli yksin varsonut ison,  hienorunkoisen vaalean aasinharmaan orivarsan. Varsa sai kutsuma nimekseen Kalypso. Hän on upealuonteinen, fiksu ja ihmisrakas aasivauva.

IMG_6669

Kalypso ja Keisha.

Viikkoa ennen oli iltapäivällä alpakoiden tallilla myös yllätys tullut aurinkoisena päivänä. Meillä syntynyt ensimmäinen alpakkavasa! Tämä pikkuinen tyttö vasa oli pitkine ripsineen ja jalkoineen niin suloinen ettei voi kun ihmetellä kuinka IHANIA eläinvauvat ovat. Tämä vasa sai nimekseen Suukko. Hän tuli ekana aamuna sanomaan huomenet ja antoi ihan oikeasti suukon taisi luulla minuakin alpakaksi aasipipo päässä. On hienoa että synnytykset meni hyvin ja pienokaiset saivat elämästä otteen. Välillä voi käydä toisinkin ja silloin tarvitaan voimaa jaksaa menetykset.

Ensi kesääkin on jo ajateltu ja niin meillä on kaksi aasitammaa ja falabella tamma astutettu.

Tälläistä tämä elämä meillä on eläinten ehdoilla mennään, tehdään niiden vuoksi paljon, oikeastaan tottahan se on että eläimet ohjaavat pakollisen päivärytmin. Ne on hyvä syy jaksaa ja nauttia niistä sylin täydeltä!

IMG_6677

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com