Pikkuponin AASItallin kesäkuu, heinäkuu ja elokuu

Kesäkuun alku meni täysin tutustuen vastasyntyneeseen aasivarsaan, joka sai kutsumanimekseen Kalupso. Hän on kuin isäorin kopio; kaunis ja moitteeton käytökseltään. Kokoa tulee vaan parikymmentä senttiä enemmän!

Varsa rakastaa harjaamista ja ihmisiä yleensä, sitä on monet käyneet katsomassa ja ihailemassa meidän aasitallin vieraat. Ja myös meillä syntyneet alpakkavasat Suukko ja Keksi on vienyt aikaa, niitä on ollut ilo seurailla ja miten nopeasti ovat kasvaneet. Vasat ovat myös aasivarsaan nähden erittäin itsenäisiä!

Myös ensi kesää on ajateltu ja astutettu pari omaa aasitammaa ja Falabella tamma Face. D.B:llä oli myös tuttu aasitamma vieraana pari viikkoa eli tumma Sanda. Sanda on meillä ollut ennenkin ja vienyt mukanaan jo 3 varsan alkua, toivottavasti myös nyt on onni mukana! Terkut Sandalle!!

Heinäkuussa kävi paljon jo tuttuja ja uusiakin aasifaneja. Kyllä on monen kanssa naurettu vedet silmistä hassuja juttuja mitä eläimet tallipihalla on tehneet. Niin ollaan nuorruttu nauraen!! IHAN PARASTA!

Elokuun alku lähtikin liikkeelle Aasitilojen avoimia ovia suunnitellessa ja laittaen myyntipöytiä valmiiksi.

Alpakkasukat tekivät kauppansa, moni sai ne pehmeimmät ja muutenkin suloiset sukat syksyn iltoihin lämmittämään.

Itse laitoin tänä aamuna villasukat jalkaan, kun tallille lähdin, on jo syksyn tuntua, mutta silti välillä lämmintäkin vielä! Pakko vielä aasipäivistä sanoa että jos se henkilö sattuu lukemaan tämän joka oli minipossustamme huolisissaan niin KIITOS sinulle! Possu voi hyvin ja olet milloin vain tervtullut taas häntä katsomaan! Niin kauan kun säät on suosiolliset Noki, minipossu, on ulkona, mutta kun yöt viilenevät niin hän muuttaa lämpölampun alle talliin aasien ja muiden seuraksi niin myös kanit.

Itse en ole syksyihminen, on liian kiire kun päivän valosaa aikaa on vähän kaikelle pakolliselle työlle ja tehtävälle ja usein vielä liian koleaa ja sateista tälläiselle, joka rakastaa lämpöä ja aurinkoa ylikaiken mutta silti aion nauttia tänä syksynä erityisesti uusista susikoirista, kynttilöistä, siistiä työpöytäni kotona sisällä, odottaa koiranpentujen syntymää, käydä katsomassa keväällä meille muuttavaa alpakkavasaa ja tietenkin nauttia tästä KAIKESTA!!!!

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com