Pikkuponin AASItallin syyskuu-marraskuu

IMG_7546

Pari kuukautta on tallinporukka, koirat ja itse minä, niiden tunnollinen hoitaja, rämmitty tuskallisesti ravassa polvia myöten. Mutta näin sen huomaa tykkääkö tälläisestä elämäntavasta ja sopiiko tämmöinen pimeä vuodenaika, kun sinne ulos on mentävä eläimiä hoitamaan. JOO, kyllä tämä mulle sopii! Rakastan aaseja yli kaiken!

Meillä on nyt 17 kappaletta kavioeläimiä, uusimpana tulokkaana on minimuulivarsa Coctail ja sen emä Conjak. Ne tuli meille kahden päivän varoitusajalla Hollannista. Conjakin piti tulla vain myyntiin mutta kun hänet näin niin sydämeni löi pari kertaa vauhdikkaammin. Jos joulupukin muorilla on hevonen niin se on just tuollainen kuin kutistettu suuri kylmäverinen tupsujalka hevonen, nyt vain pienessä koossa!

IMG_7544

Coctail on just puoliksi ponia ja aasia. Aasia korvat, silmät ja rungon mittasuhteet niin ja ääni!!! Hän on oppinut täällä aasien seurassa ääntelemään kuin aasit! Minimuuli on kuin Brunbergin mansikan makuinen suukko, syötävän suloinen! Coctail tykkää juosta aasiori D.B:n kanssa aitauksen viertä yhdessä, heillä on silminnähden tosi hauskaa.

Meidän kesän aasivarsa tulee puolivuotta nyt marraskuun lopulla ja niin Kalupso lähtee valloittamaan sydämiä uuteen kotiin. Kalupso rakastaa harjaamista ja on erittäin upealuonteinen aasin alku ihan kuin isänsäkin. Ja on saanut tutustua tähän pikkuruiseen muulivarsaan myös heistä on tullut hyvät kaverukset.

Meillä oli apuna taas uusi opiskelija niin saatiin talli siistiksi näin joulun alla kun oli käsiä pari lisää.

Terapiaryhmiä kävi pitkälle syksyyn ihastelemassa kaiken näköisiä ja kokoisia eläimiä meillä, ja aina on niin mukava huomata ja todeta miten mukavia ja ainutlaatuisia eläimiä meille on kertynyt sillä parin päivän varoitusajallakin.. sitä parasta TURPAterapiaa saa meillä! Suosittelen lämpimästi sitä ihan jokaiselle!!!!

IMG_7524

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com