Aasinhoitopäivä Tampereella la 5.5.2018

Oletko juuri hankkinut tai hankkimassa ensimmäisiä aasejasi? Tai oletko harkinnut kavioliittoa aasin kanssa tositarkoituksella? Suomen Aasiyhdistys järjestää aasinhoitopäivän Särkänniemen Koiramäessä lauantaina 5.5.2018 Päivä on tarkoitettu juuri Sinulle, joka kaipaat tuoreena tai tulevana aasinomistajana tietoa aasin pidosta, hoidosta ja käsittelystä.

Päivän aikana käymme läpi aasin pitoon vaadittavat tilat ja puitteet, aasin ruokinnan ja sen toteuttamisen käytännössä, aasin käsittelyn rutiinit ja normaalit päivittäiset hoitotoimenpiteet. Sen lisäksi että kurssilaiset joutuvat kuuntelemaan Kaisa Määttäsen monologia karsinan minimikoosta, otetaan aasit tarhasta, sovitellaan riimut päähän ja tehdään talutukset ja harjaukset ihan käytännössä aasien kanssa.

Aasinhoitopäivän jälkeen tiedät, mihin kiinnität huomiota mennessäsi katsomaan myytäviä aaseja, saat aasin kiinni tarhasta ja tiedät miten lähdet treenaamaan, jos aasin ohjauksessa on talutuksessa häiriöitä. Osaat järjestää aasille sopivat tarhaolosuhteet ja osaat ruokkia sitä niin, että se ei sairastu. Tiedät millaisilta aasin kavioiden kuuluu näyttää, joten osaat tarvittaessa ohjeistaa kengittäjääkin.

Jos sinulla on ennestään hevostaustaa, tiedät aasien ja hevosten merkittävimmät erot ja osaat suhtautua aasiin aasina etkä pienenä hevosena.

Päivän aikataulu
9.15 Tapaamme Koiramäen takaportilla osoitteessa Onkiniemenkatu 2 (autot voi myös jättää tähän parkkiin)
9.30 Aamupala ja kahvi, esittäytyminen
10.30 Luento alkaa Kaisa Määttäsen vetämänä
13.00 Lounas (omakustanteinen)
14.00 Luento-osuus jatkuu
15.30 Toiminnallinen osuus aasien kanssa. Käsittely, taluttaminen, pitopaikka, lihavuuskunto ja kavioiden raspaus
n 17.00 päivä päättyy

Paikka: Särkänniemen Koiramäki, Laiturikatu 1, Tampere (HUOM! Tapaamispaikka aamulla on Onkiniemenkatu 2)

Hinta: Aasiyhdistyksen jäsenet 30 euroa ja ei-jäsenet 50 euroa. Liity halutessasi jäseneksi täällä.

Aasiyhdistyksen jäsenet ilmoittautuvat mukaan tästä (30e).

Ei-jäsenet ilmoittautuvat mukaan tästä (50e).

Osallistumismaksu tulee maksaa Hihkushopissa. Se toimii samalla ilmoittautumisena. Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumismaksu palautetaan VAIN lääkärintodistusta vastaan. Perumisesta on ilmoitettava viikon kuluessa Aasinhoitopäivästä, muuten ilmoittautumismaksua ei palauteta edes lääkärintodistusta vastaan.

Ilmoittaudu viimeistään 25.4.2018

Kysyttävää? Ota yhteyttä Kaisaan: aasinus@phnet.fi

Aasinhoitopäivä Tampereella 2017. Kuva: Teija Jokinen

Aasinhoitopäiviä on järjestetty jo kolme kertaa. Porvoossa, Tampereella ja Mikkelissä. Jos olet osallistunut jo aiemmin, ei sinun kannata osallistua uudestaan.

Päivä on suunnattu täysi-ikäisille henkilöille eikä halvempia paikkoja “kuunteluoppilaille” ole tarjolla. Jos kuitenkin lapsesi tulee mukaan, on hänestäkin maksettava ilmoittautumismaksu ja vähintään perhejäsenen jäsenmaksu.

Päivän sisällöstä vastaavat Aasiyhdistyksen puolesta puheenjohtaja ja muulinomistaja Kaisa Määttänen sekä Koiramäen puolesta aasinomistaja Teija Jokinen. Koiramäessä asustaa kolme aasia ja yksi muuli.

Otathan mukaan hanskat (esimerkiksi ratsastushanskat tai muut hyvin istuvat hanskat) sekä likaantumista kestävät vaatteet. Ota myös vyölaukku, liivi tai jokin muu sellainen, jonka taskuun mahtuu muutama herkkupala. Kannattaa ottaa mukaan myös kamera, ja muistiinpanovälineet. Päivän aikana käytetyn materiaalin saa toki jälkikäteen sähköisenä itselleen.

Esillä on myös Suomen Aasiyhdistyksen myyntitavaroita. Jos haluat ostaa niitä, varaa mukaan käteistä.