Pikkuponin AASItallin helmikuu-kesäkuu

HUPS! Mihin tämä aika on mennyt?? Varmasti aaseja ja muita eläimiä hoidettaessa,tottahan se onkin!

Helmikuussa oli miinusta 25 astetta ja nyt on ollut monta viikkoa plussaa melkein samat 25 astetta. Kyllä tämä lämmin on se mun ja aasienkin mieleen vaikka vettä on saanut olla jatkuvasti laskemassa kun kupit on juotu tyhjiksi ja yhdessä vesiastiassa pieni musta-valkoinen miniheppa Mikulainen tykkää seisoa ja uittaa pikkuruisia etukavioitaan siellä.

Sitten muut ei voi juoda ”likaista” vettä ja odottavat janoissaan täyden astian ympäröimänä.

Kevät ei meinannut millään tulla ja sitten kun se tuli niin tuli kesän lämpötilatkin, aurinko on paistanut viikko tolkulla!

Keväällä kävi meillä useita ryhmiä nauttimassa eläimistä ja siitä että tykkäävät rapsutuksesta niin kovasti,pari kaksivuotiasta aasia Mocka ja Lumihiutale melkein tulevat aitauksen yli rapsuttajan syliin.

Tähän aikaan vuodesta on vielä kovat karvanlähdöt eläimillä mutta pikkulinnut tykkää. Ne saavat oikean oman Hästen vuoteen rakennettua poikasilleen.

Vappuaattona meille syntyi ihan karamelli aasivarsa,lumenvalkoinen pikkuinen Aave.Edellinen varsa Angelicalla oli pari vuotta sitten väriltään aasinharmaa niin oli aikamoinen yllätys että tästä tuli valkoinen.Aave on erittäin fiksu ja seurallinen varsa,tulee heti moikkaamaan ihmisiä jotka käyvät meillä aaseja ja eläimiä katsomassa.

Ensi kesän varsoja on myös kovasti laitettu alulle ja myös alpakka vasoja.Apua! Kuinkahan monta meitä on ensi kesänä?

Mutta nyt nautitaan auringosta,aaseista,eläimistä yleensäkin ja etenkin just nyt TÄSTÄ HETKESTÄ!

Pikkuponin AASItalli avoinna yleisölle AINA su klo 11-15 (ajalla 31.3.-31.8.) tai sopimuksen mukaan. Hinta 5e/hlö. Aaseja, miniponit,-hevonen, pilkkuponeja, falabella, alpakoita, chinchilloja, kani, minipossu ja kesäisin eläinvauvoja!  Nina Axi-Timmerbacka, Hakalan tila, Uudenkyläntie 52, 12700 Loppi. 040-5057630. www.wolfteams.com. nina@wolfteams.com. TERVETULOA meille – elämäntapana ELÄIMET!

Aasiyhdistys julkaisee eri kirjoittajien blogitekstejä Aasiblogissaan. Tämänkertaisen jutun kirjoitti Nina Axi-Timmerbacka Lopelta. Laita oma juttusi ja kuvat sähköpostilla osoitteeseen aasiyhdistys@gmail.com