Aasi-stereotypioita tietävät kaikki, mutta tiedätkö pitkäkorvien todelliset piirteet?

Lehdistötiedote 24.7.2018

Suomen aasiyhdistys ry

Suomen aasiyhdistys ry järjestää yhdessä aasinomistajien kanssa lauantaina 4.8.2018 valtakunnallisen tapahtuman ”Aasitilojen avoimet ovet”, jossa kiinnostuneet pääsevät tutustumaan aaseihin lähituntumalla. Aasi-ihmiset ovat valmiina esittelemään eläimiään kymmenellä tilalla, joille vierailijat ovat tervetulleita kello 11-14.

Suomessa aasien suosio maskottina ja lemmikkinä on jatkuvassa nousussa ja myös ammattimaisempia aasitiloja on toiminnassa. Suomessa aaseja on arviolta 400 ja muuleja on 25. Nyt neljättä kertaa järjestettävässä tapahtumassa on mahdollista valita itselleen sopivin tila poiketa ja tutustua siellä aasien elämään. Osalla tiloista on muitakin eläimiä nähtävillä. Vieraita odottavia tiloja on laidasta laitaan: yksittäisen aasin tallista jopa yli kymmenen aasin laumaan. Muuleihin voi tutustua kahdella tilalla. Myös muutama tämän kesän aasivarsa on nähtävillä.

Osallistuvat tilat: Kananlento Sipoo, Hakalan tila Loppi, Marika Flyktman Sarkola, Niina Wasenius Tuusula, Jenni Teittinen Suomenniemi, Marika & Fredrik Hemgård Pietarsaari, Yltiö Marjo Numminen, Hevostoiminta Valkas Loppi, Eeva Ståhl-Kojo Virmutjoki ja Peik Grönholm Karjaa.

Suomen aasiyhdistys ry: n tehtävänä on edistää aasiharrastusta, -tietoutta ja aasien hyvinvointia maassamme. Yhdistys on perustettu 2008 ja sillä on nykyään 140 jäsentä.

Tilat löytyvät kartalta tapahtuman internet sivulta:

Yhteystiedot:

Anu Ylä-Mononen