Lähderannan talli Tuusulassa veti hyvin väkeä Aasitilojen avoimiin oviin

Aasitilojen avoimia ovia vietettiin helteisenä lauantaina 4.8.2018 viidettä kertaa. Mukana oli kymmenen aasitilaa, määrä on pysynyt samana alusta asti mutta tilat ovat toki vaihtuneet. Niina Waseniuksen luotsaama tuusulalainen Lähderannan talli oli mukana ensimmäistä kertaa, koska aasitkin ovat aika tuoreita.

-Olin miettinyt aasien hankkimista jo pidempään, mutta lopullinen kipinä syttyi vuosi sitten Aasitilojen avoimissa ovissa Lopella, kun vierailin Pikkuponin AASItallilla, Niina kertoo.

Kalle ja Sylvi ostettiin tallille alkuvuodesta. Ne ovat syntyneet Hollannissa, mutta olivat olleet jo vuoden verran Suomessa ennen Tuusulaan muuttamista. Niillä on Suomessa myös yksi yhteinen varsa, mutta sen jälkeen Kalle on ruunattu.

sylvikalle08

Tallilla kasvatetaan myös alpakoita ja niiden kanssa on käyty myös keikoilla mm palvelukodeissa. Aasitkin voisivat sopia tehtävään. Tarkoitus on opettaa ne jossain vaiheessa myös ratsuiksi ja kärryjen eteen ja miksei myös keikoille tallin ulkopuolelle.

-Aasit tuovat tosi paljon positiivista mieltä, ne ovat aina aidalla valmiit tekemään juttuja ihmisten kanssa, Niina kertoo.

sylvikalle07

Tallilla toimii ratsastuskoulu kaiken ikäisille ja lisäksi järjestetään usein erilaisia teemapäiviä. Siksi Aasitilojen avoimet ovetkin varmasti houkuttelivat paikalle niin runsaasti väkeä. Parkkipaikkaa oli laajennettu ison ratsastuskentän puolelle ja paikalla kävi arviolta 200 vierailijaa kolmen tunnin aikana. Tallilla oli järjestetty buffa, josta sai makkaraa, pullaa, herkkuja ja juotavaa ja talutusratsastusta oli tarjolla kaiken ikäisille. Ihanat tupsujalat nimittäin kuljettivat ratsastajiaan tasaisesti pienemmällä ratsastuskentällä.

Pihassa rapsuteltavina ollut vuonohevonen ja kaksi alpakkaa saivat paljon ihailijoita. Niina kertoikin, että aasien myötä hän on törmännyt ihan uuteen asiakasryhmään, eläkeläisiin. Nämä ovat erittäin kiinnostuneita aaseista ja aasinpidosta, jokin näissä rauhallisissa eläimissä tuntuu vetoavan.

Kurkkaa videolta, miltä Aasitilojen avoimet ovet näyttivät Lähderannan tilalla!

sylvikalle10sylvikalle07sylvikalle06

One response to “Lähderannan talli Tuusulassa veti hyvin väkeä Aasitilojen avoimiin oviin

1. Päivitysilmoitus: Aasitilojen avoimet ovet la 10.8.2019 | Suomen Aasiyhdistys ry·

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )