Aasitilojen avoimet ovet su 2.8.2020

Aasiyhdistyksen Avoimet ovet järjestettiin sunnuntaina 2.8.2020 ja mukana oli peräti yhdeksän aasitilaa! Aasiyhdistys koordinoi tapahtumaa mm keräämällä tilat listalleen ja hoitaen tapahtuman markkinointia sosiaalisessa mediassa. Koronan takia kesä oli haastava kaikkien tapahtumien kannalta ja tilat ottivatkin tämän hienosti huomioon miettiessään järjestelyjä. Tiloilla oli riittävän väljää ja tapahtuma oli pääosin ulkona tapahtuva.

Korona ei vastoin odotuksia estänyt käviköitä, vaan osalla tiloista oli jopa huomattavasti viime vuotista enemmän vierailijoita! Tilalliset olivat panostaneet päivään upeasti ja moni aloitti tapahtuman valmistelut jopa kuukausia aikaisemmin. Vierailijat näkivätkin monenlaista toimintaa tiloilla, aaseilla tarjottiin mm kärryajelutusta, vuolunäytöstä ja eräällä tilalla näytettiin jopa hevosen kuumakengitystä!

Tilojen omat tuotteet menivät hienosti kauppansa ja aasit saivat rapsutuksia koko kesän edestä!

Tapahtuma oli niin suosittu, että on selvää, että Aasitilojen avoimet ovet tulevat jälleen 2021! Seuraa siis sivujamme ja Facebookiamme, niin saat tiedon päivämäärästä hyvissä ajoin.

Alla on kuvatunnelmia SatuAasin tallilta, Lopelta. Vierailupäivänä puumerkkinsä vieraskirjaan jätti 150 vierailijaa, todellinen vierasmäärä on tätä hieman suurempi. Tapahtuma ylitti kaikki odotukset ja järjestelyt saivat kehuja osallistujilta. Yosef aasi teki debyyttinsä yleisön ajelutushommissa, mutta koska kärryjen veto on ruunalle vielä melko uutta, toteutui talutusajelu kahtena puolen tunnin sessiona ja kyytiin pääsi vain kaksi pientä lasta kerrallaan. Aasin, kuten minkä tahansa muunkin eläimen, lihaksistoa rakennetaan hitaasti.

Lisäksi tallilla oli aasimainen tietovisa ja kavioiden vuolunäytös Kaisa Määttäsen toimesta. Vuolunäytöksen ohella yleisö kyseli runsaasti aaseista sekä niiden kavioista että pidosta ylipäätään. Alla olevat kuvat ovat ottaneet Satu Valkas ja Kaisa Määttänen.

AAO 2020 kurkistusluukkuAAO 2020 kärryajeluAAO 2020 pihaton sisälläAAO 2020 vuolunäytösJFk5wDoQL-HPIRJwLvVLsiGA

One response to “Aasitilojen avoimet ovet su 2.8.2020

1. Päivitysilmoitus: Aasitilojen avoimet ovet la 10.8.2019 | Suomen Aasiyhdistys ry·

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )