Aasiyhdistyksen muulimiitissä Virroilla tanssittiin rivitanssia ja kisattiin muulien varustamisnopeudessa!

Aasiyhdistyksen ja Monosen tilan järjestämä Aasi- ja Muulimiitti järjestettiin heinäkuun alussa 2020. Viikonlopun pituinen tapaaminen oli avoinna kaikille Aasiyhdistyksen jäsenille eikä maksanut mitään! Leiriläisiä paikalle saapui neljä ja toki mukana oli myös leirin järjestäjä Anu Ylä-Mononen. Anu hoiti kaikki leirijärjestelyt majoituspaikasta ruokailuun ja siitä annammekin suuren kiitoksen!

Leirin ohjelma alkoi perjantaina lounaalla, rivitanssitreenillä ja tutustumisella. Sen jälkeen tutustuimme muuleihin, joita paikalla oli kaksi. Monosen tilan oma muuli A Lula eli tutummin Lulle ja Tuusulasta paikalle saapunut Buena Chica, eli Muuli. Muuli onkin edustanut Suomen Aasiyhdistystä jo aikaisemmin messuilla ja aasileirillä.

Leirillä teimme muulien kanssa talutusharjoituksia, ohjasajoa ja kävimme ratsastamassa. Lisäksi Muuli osallistui omistajansa Kaisan kanssa Riitta Westerholmin kouluratsastustunnille ja muulikot harjoittelivat sunnuntain esityspäivää varten. Sunnuntaina oli siis yleisöllä mahdollisuus tulla katsomaan esityksiä ja tutustumaan muuleihin ja paikalle saapuikin todella mukavasti väkeä!

Ruokailujen aikana ja iltaisin juttelimme aaseista, muuleista ja hevosista ja nautimme rantasaunan miellyttävistä löylyistä ja järviveden virkistävästä vaikutuksesta.

Kattavamman leiriraportin voit lukea Muulin omistajan Kaisan blogista, Muuliprojekti. Alla on kuvatunnelmia leiriltä.

Perjantaina otimme muuleista mittoja. Tässä mitataan Buena Chicaa, eli Muulia. Muulin omistaja Kaisa ottaa oranssin mittatikun avulla sen säkäkorkeutta ja katsojat kertovat, milloin oranssi tikku on suorassa.

Riitta Westerholm piti Kaisalle ja Muulille ratsastustunnin. Taustalla Lulle.

Muulileirillä lauantaina treenasimme mm ohjasajoa. Kuvassa Muuli ja Kaisa.

Sunnuntain ohjelmasta vastasivat kaksi muulia ja yksi hevonen

Rivitanssia tanssittiin yleisönkin kanssa

Muulien varustuskilpailussa oli tarkoitus satuloida ja suitsia muuli mahdollisimman nopeasti ja ratsastaa sen jälkeen tynnyreiden yli

Muulit varustamiskilpailun jälkeen

Muulitkin nauttivat kovasti korvarapsutuksista. Kuvassa Lulle.

Muulileiirn osallistujat, muuli Muuli, sen omistaja Kaisa, Teija, Mikko, Hanne, Anu ja muulinsa Lulle.

Kaisa ja Muuli sekä taaempana Anu hevosellaan Rokilla. nämä ratsukot esittivät kouluratsastusliikkeitä.

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )