Aasitapahtumia Suomessa

Kokoamme tälle sivulle aaseihin liittyviä tapahtumia ympäri Suomen. Listalla on sekä Aasiyhdistyksen tapahtumia ja koulutuksia että muidenkin. Vinkkaa tapahtumastasi meille aasiyhdistys@gmail.com, niin lisäämme sen listalle!

Klikkaamalla tapahtuman otsikkoa, pääset järjestäjän sivuille ja näet tapahtumasta lisätietoa.

27.4. Aasinhoidon ABC -kurssi, Hevostoiminta Valkas, Loppi

Hevostoiminta Valkas järjestää tämän vuoden viimeisen aasinhoidon ABC-kurssin huhtikuussa. Kurssi pidetään Lopella Hevostoiminta Valkkaan tilalla lauantaina 27.4. klo 10 – n. 16.

Päivän aikana käydään läpi perustietoja aaseista ja niiden hoidosta sekä tutustutaan käytännössä aasien elämään tilan omien miniaasien kanssa.
Päivän aikana pureudutaan mm. seuraaviin teemoihin
– aasi lajina ja erot hevosiin verrattuna
– aasin hoidon erityispiirteet (mm. ruokinta, kaviohuolto, käyttäytyminen)
– harjaillaan aaseja ja tutustutaan niiden elämään tallissa
– käydään kävelyllä aasien kanssa

Kurssi soveltuu kenelle tahansa, joka haluaa tutustua aaseihin tai saada niistä lisätietoa. Aikaisempaa kokemusta aaseista ei tarvita. Myös jo aasin omistaville kurssi voi antaa lisävalaistusta omien aasien lajityypillisestä elämästä.

Päivän hinta on 60 € / hlö (sis. alv 24 %).

10.5. Ilmainen metsäkävely aasien kanssa (Unelmien liikuntapäivä), Hevostoiminta Valkas, Loppi

Lähde kanssamme mukavalle metsäkävelylle nauttimaan liikunnan ilosta. Viimevuotiseen tapaan tarjoan Unelmien liikuntapäivänä ilmaisen aasikävelyn miniaasiemme kanssa. Kävelymatkan pituus on noin 4 km ja kävelemme heikkaisia ja rauhallisia metsä- ja autoteitä pitkin. Pysähdymme puolivälissä nauttimaan evästuokiosta, joten pakkaa omat eväät mukaasi. Mukaan retkelle otetaan maksimissaan 20 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Kävelyretken kellonaika tarkentuu lähempänä.

26.5. Tutustumistuokio pitkäkorviin, Hevostoiminta Valkas, Loppi

Oletko miettinyt, onko aasi niin itsepäinen kuin sanotaan? Miten aasi eroaa hevosesta? Miksi aasilla on pitkät korvat? Näihin ja muihin mahdollisiin aaseihin liittyviin kysymyksiisi saat vastauksia pitkäkorvien tutustumistuokiossa sunnuntaina 26.5. klo 13-16.

Tutustumme tuokion aikana tallin kahteen pitkäkorvaan, välimeren miniaasi Rölliin ja Calleen sekä niiden laumatoveriin vuonohevostamma Kirppuun. Aasien kanssa käymme läpi aasinhoidon perusperiaatteita käytännössä, mm. harjaaminen, kavion hoito, ruokinta, käyttäytyminen. Lisäksi käymme aasien kanssa pienellä kävelyllä lähimetsässä ja syömme pientä evästä.
Tuokioon ovat tervetulleita kaikki, jotka haluvat tutustua aaseihin ja viettää hetken niiden parissa. Aikaisempaa kokemusta aaseista ei tarvitse olla. Osallistujien alaikäraja on 7 vuotta.

Tutustumistuokion hinta on 35 € / hlö (sis. alv 24 %).

Aasitilojen avoimet ovet la 10.8.2019

Aasiyhdistys koordinoi Aasitilojen avoimet ovet eli aasitilat eri puolilla Suomea voivat ottaa osaa! Lue lisää klikkaamalla otsikkoa.

23.8.-25.8.2019 Aasi- ja muuliviikonloppu, Hutkon tila ja Aasiyhdistys, Pukkila

Hutkon laama- ja eläintila sekä Suomen Aasiyhdistys järjestävä Muuli- ja aasiviikonlopun elokuussa 2019! Paikalle ovat tervetulleita kaikki aaseista ja muuleista kiinnostuneet ja mukaan voi ottaa joko oman/omat pitkäkorvat tai jos niitä ei ole, tilalta saa myös leirin ajaksi leiriaasin tai -muulin!

Leiri on tarkoitettu ensisijaisesti aikuisille, mutta lapset ovat tervetulleita huoltajansa seurassa.

Koska pienillä aaseilla ei voi aikuinen ratsastaa, on leirin ohjelma suunniteltu niin, että se sisältää kaikille varmasti runsaasti asiaa. Aasien kanssa keskitytään maastakäsittelyyn ja parempaan kommunikaatioon ja opettamiseen sekä ohjasajoon ja muuleilla on mahdollista myös ratsastaa, painorajojen puitteissa. Kurssilaiset jaetaan ryhmiin tavoitteiden ja eläinten mukaan.

Omat muulit ja aasit majoittuvat laidunpaikoille virikelaitumille, joissa on vapaa olki (ei mahdollisuutta karsinaan/hiekkatarhaan). Leiriläiset voivat valita kolmesta eri majoituksesta, lisätietoa saat Hutkon tilan verkkokaupasta, jossa myös leiri maksetaan.

Leirin hinta on 280 euroa (sis alv).